Regionalna Izba Obrachunkowa orzekła nieważność §2 ust.4 i §6 ust.5 poniższej uchwały.
UCHWAŁA Nr IV/31/2011 Rady Miejskiej w Witkowie z dnia 18 lutego 2011r.
w sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania publiczne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu ich rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania
Na podstawie art.221 ust.4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada Miejska w Witkowie uchwala, co następuje:
§ 1. Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku mogą występować do Burmistrza Gminy i Miasta w Witkowie o przyznanie dotacji z budżetu na dofinansowanie zadań publicznych gminy innych niż wskazane w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz.873 z późn. zm.).
§ 2. 1.Podstawą do udzielenia dotacji jest złożenie wniosku przez podmiot, o którym mowa w § 1 do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy. Wnioski mogą być składane przez podmioty z własnej inicjatywy bądź z inicjatywy Burmistrza ogłoszonej na stronie internetowej – BIP Gminy oraz na tablicy ogłoszeń.
2.Wniosek powinien zawierać w szczególności: a/ dane podmiotu (nazwa podmiotu, adres siedziby, adres do korespondencji, numer telefonu), b/ informacje dotyczące statusu prawnego podmiotu, NIP, REGON, c/ nazwę organu rejestrującego, numer rejestrowy, datę rejestracji wpisu, d/ przedmiot działalności statutowej, e/ informacje, czy podmiot prowadzi działalność gospodarczą, f/ numer rachunku bankowego i nazwę banku, w którym jest prowadzony, g/ szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania publicznego, nazwę i cel zadania, h/ przewidywany termin i miejsce realizacji zadania, i/ kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania, j/ informację o posiadanych środkach własnych oraz uzyskanych z innych źródeł finansowych przeznaczonych na realizację zadania, k/ informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych wskazujących na możliwość wykonania zadania, l/ imię i nazwiska osób upoważnionych do podpisywania umów, ł/ imię i nazwiska osób odpowiedzialnych za realizację i rozliczenie zadania.
3. Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.
4. Burmistrz może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji, wyjaśnień lub dokumentów. Wniosek, który nie zostanie uzupełniony nie jest rozpatrywany.
5. Burmistrz podejmuje decyzję o przyznaniu dotacji.
§ 3. 1.Wnioski podlegają zaopiniowaniu przez właściwe komisje Rady Miejskiej. Rozpatruje Burmistrz i po zaakceptowaniu – wydatki na to zadanie ujmuje w projekcie budżetu.
2.Wnioski o przyznanie dotacji w trakcie roku budżetowego, po zaopiniowaniu przez właściwe komisje Rady przedstawiane są Burmistrzowi w celu rozpatrzenia i przygotowania projektu zmian w budżecie.
§ 4. Wielkość udzielonych dotacji określa Rada Miejska w uchwale budżetowej.
§ 5. W ciągu 30 dni od dnia uchwalenia budżetu Burmistrz: 1.zawiera z wybranymi podmiotami umowy, w których zleca zadania i określa wysokość udzielonej dotacji,
2.podaje do publicznej wiadomości wykaz podmiotów, którym udzielone zostały dotacje.
§ 6. 1.Dotacje przekazane zostaną na rachunek bankowy podmiotu w terminach i warunkach określonych w umowie.
2.Dotacje podlegają szczegółowemu rozliczeniu finansowemu i rzeczowemu. Za prawidłowe rozliczenie dotacji odpowiedzialny jest dysponent środków wyznaczony przez Burmistrza.
3.Podmiot dotowany jest zobowiązany przedłożyć Burmistrzowi sprawozdanie merytoryczne z realizacji zadania oraz rozliczenia dotacji, w terminie i na zasadach określonych w umowie.
4.Sprawozdanie obejmuje w szczególności: a/ nazwę zadania, b/ zestawienie wydatków faktycznie poniesionych na realizacje zadania wraz ze wskazaniem wszystkich źródeł ich finansowania, c/ kserokopię dowodów księgowo-finansowych związanych ze zrealizowanym zadaniem, dotyczących wydatków sfinansowanych z dotacji Gminy, d/ podpis osoby upoważnionej reprezentującej podmiot dotowany.
5. Dotacje nie rozliczone bądź nie wykorzystane w terminie określonym w umowie podlegają zwrotowi w części proporcjonalnej do nie rozliczonego bądź nie zrealizowanego zadania na zasadach określonych w umowie.
§ 7. 1.Dysponent środków w trakcie realizacji zadania może przeprowadzać bieżącą kontrolę merytoryczną i finansową wykonania zadania.
2.Podmiot dotowany ma obowiązek zapewnić kontrolującemu wgląd w dokumentację związaną z realizacją zadania.
3.Stwierdzenie uchybień i niezgodności w powyższym zakresie spowoduje wstrzymanie dofinansowania zadania do wyjaśnienia.
§ 8. Informację o wykorzystaniu i rozliczeniu udzielonych dotacji Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej w terminach półrocznych.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej Bogusław Mołodecki
|